Een conversiegericht digitaal platform voor Company.info

Na een enorme groeispurt en overname door FD Mediagroep was Company.info toe aan een nieuwe stap in het digitale domein. We hielpen hen aan een effectieve digitale strategie en toekomstbestendig digitaal platform dat perfect aansluit bij de internationale ambities.

De uitdaging

Company.info biedt actuele B2B-data over klanten, leads en zakelijke relaties. Hun product is voor een enorm aantal doelgroepen interessant. De belangrijkste uitdaging bij de ontwikkeling van het online platform was dan ook het genereren van de juiste leads.

Zoals bij veel organisaties is het digitale platform voor Comany.info een belangrijk kanaal voor new business. Om de verschillende activiteiten op dit vlak te kunnen faciliteren is het van groot belang dat het platform robuust en flexibel is. Zowel gebruiksvriendelijk aan de voor- als aan de achterkant dus.

Companyinfo on multiple devices

Digitale Strategie

Stap 1 bij het opzetten van een effectieve strategie is het scherp krijgen van de belangrijkste doelstellingen. Dit is moeilijker dan het lijkt.

Nog moeilijk is het om de doelstellingen meetbaar te maken. Super Interactive gebruikt OKRs om te kunnen meten of met de inspanningen en investeringen de doelstellingen daadwerkelijk worden bereikt, en om te leren wat wel en wat niet werkt.

Company.info werkte als organisatie al met OKRs, dus dit sloot uitstekend aan. Zie hier rechts een voorbeeld van hoe deze OKRs opgesteld zijn.

  • Objective 1

    De website genereert meer goede leads.

    Key Result

    Het aantal sales o.b.v. leads die zijn binnengekomen via de website groeit 50% ten opzichte van het voorgaande jaar.

  • Objective 2

    De website is gebruiksvriendelijk in het beheer en biedt een duurzame technische basis voor doorontwikkeling.

    Key Result

    Na oplevering van de website wordt door de content-managers een vragenlijst ingevuld. Daaruit komt een gemiddelde score van minimaal een 8

User Experience

Op basis van de digitale strategie ontwikkelden we een UX design. Hierin werden de plannen en ideëen concreet gemaakt in wireframes.

Companyinfo UX Homepage
Companyinfo UX Integraties

User Interface

De volgende stap is het UX verder doorontwikkelen tot een UI Design. In samenwerking met het marketing-team ontwierp Super Interactive een gloednieuwe digitale uitstraling voor Company.info.

Companyinfo UI Homepage
Companyinfo UI Integraties

Kleuren

Interactief design vergt een duidelijke hiërarchie en een helder contrast tussen primaire en secondaire interactieve elementen. Daarom kreeg ook het kleurenpallet met de nieuwe digitale huisstijl een flinke opfrisbeurt.

#008914
#D9E5D6
#B6BF10
#000000
#FFFFFF
#FA991C

Flexibele landing pages

Company.info heeft, net zoals veel van onze opdrachtgevers, behoefte aan eigen regie wanneer nieuwe pagina's opgezet worden voor online marketing doeleinden. Om het marketing-team perfect te faciliteren in hun initiatieven ontwikkelde Super Interactive landing pages die vanuit het WordPress CMS opgebouwd kunnen worden middels een reeks vooraf ontwikkelde componenten.

Zo kan Company.info een pagina volledig naar eigen inzicht opbouwen, zonder dat er consessies worden gedaan aan de gebruiksvriendelijkheid en de professionele uitstraling.

Custom landingpages voor Companyinfo